Priežiūros marža yra mažiausia nuosavo kapitalo suma, kurią reikia išlaikyti maržos sąskaitoje, kad sąskaita būtų atidaryta ir būtų išvengta maržos kreipimasis. Paprastai jis nustatomas procentais nuo visos sąskaitoje laikomų vertybinių popierių vertės.
Priežiūros marža yra terminas, vartojamas finansų pramonėje, nurodant mažiausią nuosavybės sumą, kurią reikia išlaikyti maržos sąskaitą, kad paskyra būtų atidaryta ir jos būklė būtų gera. Šią sumą nustato brokeris ir paprastai ji yra procentinė dalis nuo visos sąskaitos vertės.
Priežiūros marža yra svarbi, nes padeda apsaugoti tarpininką nuo nuostolių dėl kliento prekybinės veiklos. Jei kliento sąskaita nukrenta žemiau priežiūros maržos, brokeris gali paskelbti maržos reikalavimą, dėl kurio klientas turi įnešti papildomų lėšų į paskyrą, kad ji vėl pakiltų iki reikiamo lygio. Jei klientas to nepadaro, brokeris gali likviduoti kai kurias arba visas kliento pozicijas, kad apsisaugotų nuo tolesnių nuostolių.
Priežiūros marža taip pat svarbi klientui, nes tai padeda užtikrinti, kad klientas neprisiims per daug rizikos. Sąskaitoje išlaikydamas tam tikrą nuosavybės lygį, klientas gali užtikrinti, kad nepersistengs ir nerizikuotų prarasti daugiau pinigų, nei gali sau leisti prarasti.
Be priežiūros marža, brokeriai taip pat gali reikalauti, kad klientai išlaikytų minimalų sąskaitos likutį. Paprastai tai yra mažesnė suma nei išlaikymo marža ir skirta užtikrinti, kad klientas sąskaitoje turėtų pakankamai lėšų, kad būtų galima padengti bet kokius prekybos nuostolius.
Apskritai priežiūros marža yra svarbi sąvoka finansų pramonėje ir skirta apsaugoti tarpininką ir klientą nuo nuostolių dėl prekybos. veikla. Suprasdami sąvoką ir išlaikydami reikiamą nuosavo kapitalo lygį savo sąskaitose, klientai gali padėti užtikrinti, kad jų prekybos veikla būtų vykdoma saugiai ir atsakingai.